Afgelopen week zijn de waterscouts traditiegetrouw weer op zomerkamp geweest. Dit jaar waren de Kagerplassen de locatie waar een week lang in, op en rond het water vertoefd werd.

Tijdens dit kamp werd er, geheel in thema met de Tour de France die gelijktijdig gereden werd, gestreden worden om de gele trui, groene trui, gele pet en bolletjespet. Iedere dag werden deze opnieuw uitgereikt aan de leden met de hoogste notering in de verschillende klassementen.

Op de laatste avond vonden de definitieve uitreikingen plaats, waarbij Amber de gele trui bemachtigde vanwege haar eerste plaats in het algemeen klassement. Omdat Senna hier het hoogste stond van alle net overgevlogen waterscouts, was de gele pet voor haar. Tijl ging er vandoor met de groene trui, vanwege zijn prestaties in de korte spellen en races. De bolletjespet ging naar Quinn, omdat hij de leiding de hele week het meest aan het lachen heeft gebracht.

Het weer was het grootste deel van de week goed, waardoor we lekker veel buiten konden doen. We hebben veel dagen gezeild, waaronder een lange dagtocht via het Braassemermeer en de Wijde Aa. We hebben zelfs een keer een nachtelijke dropping in de boten gevaren. Vanwege de soms matige wind moesten ook de spierballen getoond worden om de boot roeiend vooruit te krijgen. Halverwege de week zijn we een dag naar het centrum van Leiden geweest, waar iedere bak zoveel mogelijk opdrachten moest vervullen om punten te verzamelen. ‘s Avonds was er een kookwedstrijd met de leiding als jury, gewonnen door de Mexicaanse hotdog van bak Paars, die de kipburger, chocopannenkoek en fruitpannenkoek van de andere bakken versloeg.

Na een week vol activiteiten en gezelligheid zijn we weer terug gevaren naar Den Hoorn, waar de vakantie echt kon beginnen.

Voor foto's eerst inloggen > Foto's > Waterscouts > Zomerkamp 2017