In het weekend van 12 t/m 14 mei hebben de waterscouts de eerste wedstrijden van het nieuwe vaarseizoen gezeild. Omdat de boten een week eerder het water in gegaan zijn, was dit zelfs de allereerste keer zeilen van het jaar.

Op vrijdagavond vertrokken we in de stromende regen met de boten vanuit Den Hoorn naar de Foppenplas in Maasland, waar we het weekend zouden kamperen samen met Scouting De Lier en Scouting Kwintsheul. Dit waren ook onze tegenstanders in de strijd om de Westlandcup, die zaterdag losbarstte.
Gelukkig was het weer inmiddels iets opgeknapt en waaide er een fijne wind om te zeilen.

westlandcup2017

’s Ochtends werd er een korte wedstrijd op de Foppenplas gezeild, maar ’s middags was het al tijd voor een lange wedstrijd waarbij ook rond de Vlietlanden gevaren moest worden. Bij terugkomst op het kampeereiland – wat om onbekende redenen ook wel Ganzenschijteiland genoemd wordt – werden de hongerige magen gevuld met lekkere macaroni. Dit gaf genoeg energie voor een stevig potje zwembadslurfworstelen en lummelen XXL tot het donker was. Na nog even genieten van een kampvuur werden de slaapzakken weer opgezocht, zondag stond er immers ook nog een wedstrijd op het programma.

Zondag bleek een prachtige dag te zijn met veel zon en wind, ideaal zeilweer! De allesbeslissende wedstrijd was een uitdagende route tussen alle eilandjes door, die afgesloten moest worden met netjes(!) aanleggen op de steiger.

In de uiteindelijke puntentelling vielen onze boten helaas buiten de prijzen, terwijl Scouting Kwintsheul er met de felbegeerde Westlandcup vandoor ging. Maar met deze ervaring kunnen we met veel vertrouwen uitkijken naar de Kaagcup over twee weken.