De laatste maanden zijn belangrijke stappen gezet om de nieuwbouw te kunnen realiseren. In deze nieuwsbrief geven we de laatste stand van zaken. Hebt u andere vragen of opmerkingen over de nieuwbouw? Mail dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Bijdragen fondsen

De eerste aanvragen voor fondsen zijn gehonoreerd! Fonds 1818, Stichting Boschhuysen en stichting Loswal de Bonnen hebben een bijdrage toegezegd, ter grootte van respectievelijk 25.000, 5.000 en 5.000 euro: in totaal 35.000 euro. Vanzelfsprekend zijn we hier heel erg blij mee. In totaal hopen we nog 15.000 euro aan fondsen voor de nieuwbouw op te halen. Hiervoor zullen nog enkele fondsen worden aangeschreven.

Hypotheek

Met de Rabobank zijn verkennende gesprekken gevoerd over een hypotheek. Er zijn goede mogelijkheden om te komen tot een financieringsopzet die past binnen de meerjarenbegroting van Scouting Den Hoorn. Een belangrijke conditie is dat de gemeente akkoord gaat met de gestelde voorwaarden.

Financiële steun gemeente

Inmiddels is een verzoek verstuurd aan de gemeente om een bankgarantie te verlenen voor de hypotheek. Ook wordt de gemeente gevraagd om een financiële bijdrage van 100.000 euro. Zoals het er nu naar uitziet worden de stukken eind juni besproken in de gemeenteraad.

Toegang tot het gebouw

Met de gemeente en Sportpark Den Hoorn is gesproken over de precieze ontsluiting van het nieuwe scoutinggebouw. Er komt een toegangsweg naar het gebouw vanaf het parkeerterrein op het sportpark in de hoek van de handbal. Dit is een wijziging op het bestemmingsplan. Zodra deze procedure is afgerond, kunnen we de bouwplannen verder concreet invullen.

Blijf sponsorklikken!

Doet u uw online aankopen al via sponsorkliks.com? Hiermee kunt u Scouting Den Hoorn gratis sponsoren. Zie www.sponsorkliks.com of de link op https://scoutingdenhoorn.nl. Om het uzelf nog makkelijker te maken, kunt u de de plug-in downloaden. Van elke online aankoop gaat een klein percentage naar Scouting Den Hoorn. Dat alle beetje helpen is te zien aan het resultaat, want in een korte tijd is hiermee al meer dan 1000 euro opgehaald. Blijf dus vooral klikken!