De Waterwelpen van Scouting Den Hoorn zijn er voor alle kinderen tussen 8 en 12 jaar. Scouting Den Hoorn heeft drie welpenhordes. "Waterwelpen Stuurboord" en Waterwelpen Bakboord", beide van 8 tot 10 jaar en één Waterwelpengroep voor de leeftijd van 10 tot 12 jaar; "Waterwelpen - Zeerobben ". Een zwemdiploma is vereist bij alle waterwelpengroepen. Kijk hier voor onze opkomsttijden.badge zeerobben

Bij de Waterwelpen doen we veel verschillende activiteiten. Zo richten wij ons zowel op wateractiviteiten als op landactiviteiten. Denk hierbij aan kanoën, spellen in het bos, pionieren en nog veel meer!

Een paar van de hoogtepunten van het jaar zijn voor de Waterwelpen: een leuk weekend in ons eigen clubhuis, een regiospel met een hoop groepen uit regio Delfland, de Duinenmars, een winteractiviteit met groepen uit het Westland, de waterwelpen zijn veel op en rond het water met hun kano's en als afsluiter van het seizoen is er een zomerkamp dat elk jaar op een andere locatie gehouden wordt. Dit allemaal is nog maar een klein beeld van het totaal aantal activiteiten dat de Waterwelpen doen.

Als aanvulling op het spelaanbod bieden de Zeerobben een eerste kennismaking met het zeilen in een lelievlet. Daarnaast duurt onze opkomst ook een half uur langer dan die van de welpengroepen. Zo is er voor de Zeerobben meer ruimte voor uitdaging en om grote spellen te spelen, hierdoor is de overstap naar de Waterscouts minder groot.

Een keer komen kijken of de scouting iets voor je is? Neem dan vooral contact met ons op.