Het is een tijd gelden sinds de laatste nieuwsbrief over de nieuwbouw is verschenen, maar in de tussentijd is er dan ook een hoop gebeurd.

Veel “technische” zaken lopen inmiddels. Dus dat betekent vooral werk aan de winkel voor de technische commissie.

Technische Commissie

Voor de bouwkundige kant van het nieuwbouwproject heeft de nieuwbouwcommissie (zie hieronder) de hulp gekregen van de technische commissie.
Leden van deze commissie zijn Bart van Koppen, Jan Lammers, Jan van Vuuren, Lennard Arkestijn en Elfried Kok.
Taken van de technische commissie zijn o.a. het technisch ontwerp van het gebouw zoals de fundering, afwerking en de bouwtekeningen.

De afgelopen periode hebben beide commissies in overleg met diverse deskundige zich gebogen over de keuze van de fundering. Op de locatie waar we de nieuwbouw willen gaan realiseren moet tot een grote diepte geheid gaan worden (circa 26 meter). Om een goede keuze te maken welk type fundering we moeten gaan realiseren, hebben we diverse opties laten doorrekenen en een risico overweging gemaakt of het gebouw zou gaan verzakken bij een bepaalde type fundering. Uiteindelijk hebben we de keuze gemaakt om een fundering te laten maken welke onderheid is. Dit type fundering gaat relatief wel meer kosten dan was begroot.

HOT NEWS

We kunnen jullie wel mededelen dat recent dankzij de inzet van Böhtlingk architectuur we de aanvraag hebben ingediend voor de “Omgevingsvergunning”.
De verwachting is nu dat we de tweede helft van 2019 kunnen beginnen met de nieuwbouw.

De afgelopen periode zijn al een aantal voorbereide werkzaamheden op het terrein uitgevoerd zoals:

Sonderen

Door de firma Inpijn-Blokpoel is in juli een sondering op locatie uitgevoerd.

Bodem onderzoek

Door BMA is in september een bodem onderzoek gedaan omdat er nog onzekerheid was over de aanwezigheid van asbest. In november is een aanvullend onderzoek gedaan hiernaar.
Gelukkig is tijdens dit onderzoek geen asbest geconstateerd.

Grond inmeten

Waalpartners Civil Engineering heeft voor ons de grond op het nieuw terrein ingemeten. Bart heeft hierbij zelf een handje geholpen

De genoemde bedrijven hebben op de uitgevoerde werkzaamheden geheel of gedeeltelijk gesponsord We zijn ze daar erg dankbaar hiervoor. Een eervolle vermelding op de site van scouting Den Hoorn staat daar uiteraard tegenover!

nieuwbouw2018 2nieuwbouw2018 1

Nieuwbouw commissie

Leden van de nieuwbouw commissie zijn Elfried Kok, Marleen Claassen, Gijs van Oevelen en Johan van den Berg. Taken van de nieuwbouw commissie zijn algehele coördinatie van de nieuwbouw, zoals funding, hypotheek, overleggen met de gemeente, architect, aanvragen van offertes.
In de afgelopen periode heeft de nieuwbouwcommissie de volgende zaken opgepakt.

Overleg met de speltakken

Gijs en Lennard hebben een overleg gehad met de verschillende speltakken van Scouting Den Hoorn over de inrichting van het nieuwe gebouw. Hier zijn een aantal zeer goede ideeën uitgekomen die zeker gaan worden meegenomen in het ontwerp.

Financiering nieuwbouw

Het nieuwbouwproject kost uiteraard veel geld, en door de huidige drukte in de bouw, prijsstijgingen en een relatief dure fundering zijn de kosten om de nieuwbouw te realiseren toegenomen ten opzichte van wat 2 jaar geleden is begroot. We zullen er dus extra hard aan moeten trekken om de nieuwbouw begroting sluitend te krijgen.

Een deel van het tekort willen we financieren door het aanvragen van extra subsidies, fondswerving, verhogen van de hypotheek, extra acties, sponsoring en een crowd fundings actie.

Crowd fundings actie

Hiervoor zijn we op zoek naar 2 of 3 mensen die het leuk lijkt om dit te helpen organiseren.
Dit wordt een project van ongeveer 3 maanden waarin we met hulp van de kennis van o.a. Scouting Nederland en Fonds 1818 gaan proberen zoveel mogelijk geld bij elkaar te krijgen voor een concreet onderdeel van de nieuwbouw.
Lijkt het je leuk om hierbij te helpen horen we het graag via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Ook voor andere vragen of ideeën kan je altijd contact opnemen via dit emailadres.

En heb je een expertise, goed idee of vraag die op enigerlei van toepassing kan zijn bij de nieuwbouw, schroom dan niet contact met ons op te nemen. Zodra wij concrete vragen (zoals bijvoorbeeld onder “crowdfundingsactie” genoemd) hebben, zullen wij jullie zeker benaderen!
De nieuwbouw is een project van ons allemaal: leden en ouders!

Rest ons jullie een heel gelukkig nieuwjaar te wensen, met een nieuw gebouw!