Den Hoorn - De Waterwelpen, Waterscouts en Explorers (Wilde Vaart) van Scouting Den Hoorn gaan in 2018 op zomerkamp naar Nawaka. We zijn er nu al ondersteboven van, wat dan ook het kampthema is. Nawaka is voor het eerste in Zeewolde, op het Scoutinglandgoed.
Nawaka = NAtionaal WAter KAmp. Maar beelden zeggen meer dan woorden, daarom kun je hier een fimpje van de afgelopen Nawaka bekijken. Nawaka ondersteboven

Wat is het?

NaWaKa is het Nationaal Water Kamp van de waterscouting, wat eens in de 4 jaar gehouden wordt. Het is een zomerkamp voor alle waterscoutinggroepen uit Nederland. Daarnaast zijn er altijd enkele buitenlandse groepen te gast op dit evenement. Dit betekent dat er ongeveer 5.000 waterscouts spellen en wedstrijden met en tegen elkaar zullen spelen. Bovendien is dit dé kans om andere groepen te leren kennen en geweldige vrienden te maken. Het NaWaKa heeft een goede landelijke bekendheid, sinds het kamp altijd geopend wordt door koningin Máxima, iedere kampdag in het journaal komt en het afsluit met een spectaculaire vlootschouw! Naast alle wedstrijden en spellen hebben de leden natuurlijk ook genoeg vrije tijd. Op het Centrale Plein worden diverse activiteiten aangeboden, waaronder een internetcafé, knutselhoek, swaptent, scoutshop, bioscoop, supermarkt, museum en nog veel meer! Alle scoutinggroepen worden ingedeeld in verschillende subkampen. Vanuit deze subkampen worden activiteiten en informatie ter beschikking gesteld voor de deelnemers. Ieder subkamp heeft bovendien een eigen naam en kleur.

Wanneer?

• Waterwelpen - 6 t/m 10 augustus 2018
  • Waterscouts en Explorers - 6 t/m 15 augustus 2018 *

NaWaKa zal plaatsvinden op het splinternieuwe Scoutinglandgoed Zeewolde! Op www.scoutinglandgoed.nl kun je de impressies van het terrein zien. Net als voorgaande jaren duurt ook komend NaWaKa dus 5 (Waterwelpen) of 10 (Waterscouts en Explorers (Wilde Vaart)) dagen. De Waterscouts en Explorers (Wilde Vaart) zullen het volledige kamp meedoen. Het NaWaKa voor de Waterwelpen is slechts een van deze twee weken, dit i.v.m. de leeftijd van de kinderen. Op zaterdag zal er traditiegetrouw een opendag/ouderdag zijn. Dit is voor u de kans om samen met uw kind het kampterrein te verkennen en een stukje NaWaKa te beleven. De praktische kant van deze open dag is meestal het schone kleding meebrengen en de vuile was mee terug naar huis nemen.

Hoe?

De waterwelpen gaan heen met de bus en terug met ouders. De waterscouts en explorers (Wilde Vaart) gaan heen en terug met de bus. Een aantal oudere explorers (Wilde Vaart) kunnen gevraagd worden om mee te varen naar Zeewolde. In dit laatste geval komt er een dag eerder en een dag later bij. Hier zitten geen extra kosten aan.

Inschrijven

Het NaWaKa wordt georganiseerd door Scouting Nederland. Deze organisatie moet inkopen doen, verzekeringen regelen, het kampterrein inrichten, activiteiten creëren en nog veel meer. Scouting Nederland moet daarom bijtijds een beeld hebben welke scoutinggroepen komen en met hoeveel deelnemers. Om deze reden zijn er strikte inschrijfdata vastgesteld. Hierop hebben wij als Scouting Den Hoorn geen invloed. Inschrijfdata worden noodgedwongen zeer strikt gehanteerd. Te laat inschrijven is dus helaas niet mee op kamp. De inschrijving voor het NaWaKa is nu gestart binnen Scouting Den Hoorn.
In september 2017 moeten wij (Scouting Den Hoorn) inschrijven bij Nawaka. Wij vinden het fijn als jullie snel inschrijven zodat we verzekerd zijn van een plek.

Kosten

De kampprijs voor de Waterscouts en Explorers (Wilde Vaart) bedraagt €355,- voor 10 dagen NaWaKa. Aangezien de Waterwelpen slechts een week kamp hebben valt hun kampprijs lager uit, namelijk €180,-.
Je betaalt in termijnen, namelijk: 25 oktober 2017, 25 januari 2018, 25 april 2018, 25 mei 2018 en 25 juli 2018. (Zie ook het inschrijfformulier in Scouts Online)

Help, ik ben 20 jaar (of ouder) of Roverscout of Plusscout!

Ook dan kun je naar Nawaka! Als medewerker. Er worden namelijk honderden vrijwilligers gezocht. Kijk op https://nawaka.scouting.nl/nl/vacatures/nawaka of er iets leuks tussen zit.
Het zou natuurlijk leuk zijn als we met veel van Scouting Den Hoorn daar op kamp zijn.

*Explorers, Roverscouts en/of plusscouts die met het botentransport meegaan vertrekken een dag eerder en zijn pas een dag later terug.