Groepskamp 2023

Scouting Den Hoorn organiseert dit jaar ter ere van haar 77-jarige bestaan een groepskamp. Dit is een groots opgezet kamp, dat plaatsvindt in de eerste week van de zomervakantie, waarbij alle leden van Scouting Den Hoorn welkom zijn, van Bevers tot en met Plusscouts. De locatie is inmiddels geboekt en de voorbeidingen zijn in volle gang, we gaan naar Scouting VaDeDo in Leiderdorp!

Omdat we met zo’n grote groep gaan en dus met enorm veel verschillende leeftijdsgroepen, proberen wij de juiste balans tussen groepsactiviteiten en activiteiten met de eigen speltak te vinden. Zo willen we het groepsgevoel hoog houden en tegelijkertijd ook activiteiten op eigen speltakniveau aanbieden.

Wij begrijpen dat voor veel kinderen zo’n groepskamp erg spannend is, daarom hebben we besloten het kamp voor de jongste speltakken wat korter (2 of 5 dagen) te laten duren. Het is logisch dat het kamp veel vragen of onzekerheden bij u of uw kind op kan roepen, daarom staan wij er ook voor open om hierover met u en/of uw kind in gesprek te gaan. Het lijkt ons namelijk erg leuk om zoveel mogelijk kinderen mee te kunnen nemen op groepskamp!

Tijdens het kamp zullen wij dagelijks een zogenaamde kampkrant plaatsen op onze Facebookpagina, ook krijgen de kinderen een keer de gelegenheid om een kaartje naar het thuisfront te sturen. Verder zullen er geen contactmomenten zijn tijdens de kampweek, dit omdat de ervaring heeft geleerd dat dit de kans op heimwee vergroot. Uiteraard is de leiding de gehele week wel gewoon bereikbaar. Wij gaan er vanuit dat u dat ook bent.

Praktische informatie

Hieronder vindt u per speltak wat praktische informatie over het groepskamp. De datum waarop het bedrag wordt afgeschreven is te vinden in het inschrijfformulier. Neem gerust even contact met de leiding op als de financiën een drempel vormen voor deelname aan het zomerkamp, zij zullen hier discreet mee omgaan en willen niets liever dan dat alle kinderen ombelemmerd aan alle scoutingactiviteiten mee kunnen doen.

Bevers
- Zaterdag 8 t/m maandag 10 juli
- Deelnamekosten bedragen €35,-

Waterwelpen Bakboord en Stuurboord
- Zaterdag 8 t/m donderdag 13 juli
- Deelnamekosten bedragen €140,-

Zeerobben, Waterscouts en Explorers
- Zaterdag 8 t/m zaterdag 15 juli
- Deelnamekosten €160,-

Persoonlijke gegevens SOL

Vanwege de privacy gevoeligheid van de gezondheidsgegevens van uw kind, werken wij niet meer met papieren gezondheidsformulieren. In plaats daarvan willen wij vragen of jullie ervoor willen zorgen dat de persoonlijke gegevens in SOL actueel zijn zodat wij gelijk kunnen handelen mocht er iets op het groepsweekend gebeuren. De gegevens zijn aan te passen op sol.scouting via:

Inloggen → Mijn Scouting → Mijn basisgegevens → Aanvullende lidgegevens

Paklijst

De paklijst wordt twee weken voor het groepskamp verstuurd in de mail met de overige belangrijke informatie. We hopen natuurlijk dat iedereen gezellig meegaat met het groepskamp.

Wij hebben er in ieder geval al heel veel zin in!

Mocht je nog vragen hebben dan kun je die stellen aan de eigen leiding.

Het groepskamp wordt georganiseerd door Anne-Thaya, Laura, Lisa en Renso, in samenwerking met de leiding.