Afgelopen weekend zijn de waterscouts op WSS (Westlands Scouting Spektakel) weekend geweest. De WSS is een wedstrijd tussen scoutinggroepen die door middel van het juist uitvoeren van spellen punten kunnen verdienen. Wie aan het eind van het weekend de meeste punten heeft verdiend mag naar de landelijke wedstrijden.

wss logo

Op vrijdagavond begon het met een fietstocht naar het Staelduinsebos waar, na dat de tenten stonden en de matjes waren uitgerold werd begonnen aan het eerste spel. In dit spel moesten de Scouts zo goedkoop mogelijk dingen inkopen om spullen te kunnen maken. Na dit spel kregen ze nog een broodje frikandel en kon er nog even bij het vuur gezeten worden.

De volgende dag begon al vroeg met een stevig ontbijtje en het smeren van een lunchpakket. De rest van de ochtend en de middag bestond uit een fietstocht door het Westland en activiteiten bij posten. Bijvoorbeeld een katapult maken of een auto vooruitduwen met je groepje. Na deze activiteit was het tijd voor het avond eten dit moest door de scouts zelf gemaakt worden op een kampvuur. De zaterdag werd afgesloten met het gladiatoren spel (een spel waarbij groepjes elkaar van een springkussen moeten duwen)

Op zondag ochtend mocht er helaas niet uitgeslapen worden maar verastte de organisatie van de WSS wel met een lekker gekookt eitje. Toen het ontbijt er in zat was het tijd voor de volgende spellen. De fiets konden de scouts laten staan want de opdrachten waren op het terrein van het Staelduinsebos. Met activiteiten zoals boogschieten, darten en een blindendoolhof waren de laatste punten te verdienen. Na de prijsuitreiking moesten de scouts alleen nog naar huis fietsen en was er een eind gekomen aan een geslaagd weekend.

Met een 8e en een 10e plek (van de 22 groepjes) hebben we als Scouting Den Hoorn niets te klagen.