Zeilen Kaag

Waterscouting, dat is met boten. Wij hebben vaste ligplaatsen bij de Trambrug in Schipuiden. De waterscouts (11-15 jaar) maken hier volop gebruik van. De explorers (15-18 jaar) hebben ook een heuse ligplaats op de Kagerplassen. De kano's voor de waterwelpen (7-11 jaar) liggen op een trailer.

Als de waterscouts gaan zeilen dan wordt er gezamelijk vertrokken vanaf het clubhuis in Den Hoorn. Woon je dichterbij de Trambrug dan mag je ook direct daarnaartoe.

Voor de explorers ligt er ook één lelievlet met buitenboordmotor aan het eiland 'Boterhuiseiland'. Deze ligplaatsen geven een leuke en avontuurlijke uitdaging om in bijvoorbeeld de weekenden te zeilen op deze mooie zeilwateren.

Boterhuiseiland, Kagerplassen

De waterwelpen (7-11 jaar) maken gebruik van kano's. Deze liggen op een kanotrailer die op ons terrein staat en zo overal te gebruiken is. (Ook in Den Hoorn ;-).
Voor alle leden hebben wij reddingsvesten. Een van de voorbeelden wanneer jeugdleden een reddingsvest moet dragen is: Regenbroek aan = reddingsvest aan.

Scouting Nederland is aangesloten bij de Commissie watersport opleidingen (CWO). Bij Scouting Nederland kun je dus een erkend CWO diploma halen. Wij bieden op verenigingsniveau het behalen van diploma kielboot 1&2, buitenboordmotor 1/2 en roeien aan, op admiraliteitsniveau (regio) de diploma's kielboot 3, buitenboordmotor 3 en motorboot ||.
Het maakt niet uit of een CWO-diploma of vorderingenstaat in Limburg, hartje Amsterdam of Friesland wordt behaald; ongeacht de plaats van uitgifte is de inhoud van het diploma hetzelfde.