Samen het water op, vanaf de waterwelpen (7-11 jaar) in kano's en spelenderwijs het water verkennen. Vanaf de waterscouts (11-15 jaar) en explorers (15-18) met Lelievletten. Wist je dat je bij ons officiele zeildiploma's kunt halen van de commissie watersport opleidingen? En dat we meedoen aan de grootste zeilwedstrijden voor een eenheidsklasse van Nederland?

In de winter spelen de waterwelpen op het land. De waterscouts en explorers ook en zorgen dat het varend materiaal weer netjes is voor het volgende vaarseizoen. Ook leren de leden de spelregels op het water. Dat doen wij middels de programma's en diplomalijn van het CWO.

Scouting Nederland is aangesloten bij de Commissie watersport opleidingen (CWO). Bij Scouting Nederland kun je dus een erkend CWO diploma halen. Hierdoor is Scouting Den Hoorn bijvoorbeeld ook een officiële zeilschool. Wij bieden op verenigingsniveau het behalen van diploma kielboot 1&2, buitenboordmotor 1/2 en roeien aan, op admiraliteitsniveau (regio) de diploma's kielboot 3, buitenboordmotor 3 en motorboot ||.
Het maakt niet uit of een CWO-diploma of vorderingenstaat in Limburg, hartje Amsterdam of Friesland wordt behaald; ongeacht de plaats van uitgifte is de inhoud van het diploma hetzelfde.